Vaaler – Vinger

En regntung og klam dag som bygger opp til stor oppgjør på Vålerstadioen.

Vinger er et rutinert lag som er gode med ballen. De liker og ha ballen i eget lag for de må holde sitt tempo. Derfor så er vi innstilt på å kjøre på en med en pangåpning og jage de til feil.

Første 10 min foregår i sørenden av banen, altså på Vinger sin bane halvdel og vi skaper en del halvsjanser. Mangler bare det siste lille foran kassa.

Vinger ypper frempå på en dødball på første stolpe der det dukker opp en vinger spiller som får stå alene med Henning. Treffer dog ikke helt rent på ballen som havner i klypa på Henning. Vi kjører deretter fremover med engang. Veggspill på venstre siden der bekken Jonas kommer som alltid, og får skjære innover, titter opp, ser Sindre stå fri på 16 meter og bredsider den mot hjørnet. Er nok et Vinger bein på skuddet også, men ballen havner i mål. 1-0.

Frem til målet vårt hadde vinger 11 mann tilstede, men etter målet dukker Kai Olav Ryen og David Molnberg opp og får mer balanse i laget sitt. Vi prøver å trøkke mer, men Vinger får kampen mer dit de vil ha den. Det blir ikke skapt så mye mer fra noen sin side.

I pausepraten blir det sagt at vi leder 1-0 men treneren er ikke fornøyd med personlige valg i oppspillsfasen og at mye av pasningene våres blir for korte. Vi leder 1-0 og skal få et til med og heve oss personlig og få frem de siste pasningene.

Vi går ut i andre omgang og får ikke helt tak på det vi er enig om. Vi lager et frispark 25-30 meter unna mål i oppspill fasen. ballen blir banket inn, havner på bakre stolpe etter en stuss i det bløte gresset og en Vingerspiller får stå på kloss hold og hamrer den i netttaket. Noterte meg ikke når det var, men omgang var ikke veldig gammel.

Vinger har en del ball utover men vi er frempå og skaper en del farlige overganger, men fortsatt blir pasningene litt for korte og de gangene vi får med oss ballen så er det en vinger tå borti eller lignende

Vi kommer på en kjempe overgang da Engebretsen som kom inn til pause parkerer vinger og vi kommer 3 mot 2 som ender opp med 3 mot 1. Det blir en pasning for mye til slutt og et heldig Vinger lag får klarert…..

Det svinger veldig nå, vi foran kassa til Vinger og Vinger kommer til noen halv sjanser på distanse og blir brutt i gjennomspill.

Det begynner og gå mot slutten da det kommer en lang ball fra Vinger som heades unna, vinger spilleren vinner ballen å prøver å heade igjennom. Litt kort og forsvaret header unna igjen, før samme spiller vinner den ballen også å får headet den rett foran forsvareren og en vinger tå får styrt den igjennom, løper opp ballen og bredsider den forbi Henning. 1-2….

Vi jager veldig de siste minuttene men det løsner ikke for oss.

Fløyte signalet går og slutt resultatet er 1-2 til rivalene fra Vinger.

Denne kampen er en kamp vi ikke har råd til og tape. Ut fra kamp bildet var det en 1-1 kamp. Vinger hadde 3 store sjanser, 2 mål og sånn er det å møte Vinger. Det er kun oss selv og skylde på. Dette er kampen der vi kun kan vinne på vårt beste. Det er ingen enkelt spiller det går på, men kollektivet Vaaler. Nå må vi bare brette opp armene, ta oss i kragen og komme så sterkt som jeg veit vi kan tilbake å «klæmme» på videre!!

Jeg har klokke tro på oss gutta og vi reiser oss sammen som laget vi er!!!!!

Magnus Aasen