Vaaler – Sørskogbygda

Seier i siste hjemmekamp før ferienDagens motstander har hatt noen store tap før i dag og det var viktig for oss å ikke ta lett på kampen, noe vi ikke heller gjorde selv om det startet med et mål imot.

Vi styrer kampen fra start men en uheldig tabbe i bakre rekker fører til at Sørskogbygda får en scoring. Det var ingen stor uro av den grunn, da vi hadde god kontroll på denne kampen fra start til mål.
Karlstad blir satt i gang bakfra av Bjørn og forserer oppover kanten, slår en nydelig crosser til Nordlie som legger inn til Sander som misser sjansen, der Erik dukker opp og tar returen til 1-1. Da er kampen 19 minutter gammel og stor Vaaler dominans.
Noen minutter seinere får Nordlie nok en gang vist frem pasningsfoten og sender en nydelig ball mot Sørskogbygda målet der Erik stusser inn 2-1 foran keeper og vi leder veldig fortjent.

Etter corner får Erik to sjanser til å score og setter den, men dommeren blåser straffe i stedet etter hands fra Bygda.
Ronny misser og Sander misser returen som han faktisk er i offside på! Litt ivrig der Brunborg på returen 🙂

Ronny byttes ut med Christoffer etter 30 minutter og Sindre går opp på midten, Chriss inn som stopper.

Nevnte Chriss spiller nydelig opp i beina på Erik etter 33 minutter og Erik flikker Sander gjennom som denne gangen finner nettmaskene til 3-1.
I omgangens siste spilleminutt legger Nordlie en nydelig corner som Erik header inn til Sindre som header i mål og fortjent 4-1 til pause.

2.omgang er enveis kjøring fra start til mål, men vi har litt tamme avslutninger som gjør at vi ikke scorer dusinet fult.
Det starter fint med Markus som legger ballen til rette for Erik som triller kaldt inn 5-1 etter kun 1 minutt av 2.omgang.

Etter 13 minutt handser en Sørskogbygda spiller på streken og nok en straffe. Lars Even får tillitt og setter den pent i hjørnet og 6-1.
Arild og Sindre byttes ut med Syver og Dani.
Dani spiller meget godt på sentralt og slår mye fine pasninger og gode kombinasjoner. Syver har kontroll på backplassen og har mange fine raid, blant annet drar av 4-5 spillere før han klippes ned. Moro å se 🙂

Nordlie er på vei gjennom, drar av 2 og skyter med venstre!! Retur fra keeper og innbytter Sebastian setter inn 7-1.
Kai kommer inn for Sander og Oliver har også kommet inn for Nordlie siste 15min.
Det blir ikke flere scoringer, det kunne det fint ha vært men vi gjør mye bra i dag, mye fint spill og lekre kombinasjoner er det. Nordlie er som han påpeker selv og 🙂 meget delaktig i målene, Engebretsen spiller en meget god match og er god i sin frie rolle. Karlstad er svært godt offensivt fra backplass, og de fleste er solide alt i alt i dag. Bjørn T er solid bak og tar det som kommer trygt og godt. Scoringen kan ingen ta. Det gror godt blant unggutta og de noe eldre er gode også og gir en fin flyt i laget.

Nå gjenstår det en kamp før ferien, seriefinale mot Nordbygda. Vinner vi den leder vi til ferien. Taper vi er det fryktelig tett i toppen mellom oss, Hernes, Nordbygda og Koppang.
Nedre banen blir klar til etter ferien, og vi håper mange tar turen og følger oss en uansett spennende høst.
Vi har da Koppang, Hernes og Nordbygda alle sammen hjemme så her må vi få all drahjelp vi kan få utover høsten.

Bjørn T

Lars E

Ronny

Som dere leser, mange gode i dag, en jury valgte Erik som dagens Vaalergutt i sikkert stor konkurranse med flere. Vi gratulerer!