Vaaler – Romedal

Tapte hjemme mot bunnlagetEtter en svak og en god omgang mot Ottestad 2 sist skulle vi ikke gå i den fellen igjen mot Romedal.
Vi skal spille langs bakken, hurtig og holde tempo hele kampen gjennom.
1.omgang gjør vi helt motsatt av det og pumper lange høye baller mot et robust Romedal midtforsvar som er gode i lufta. Hvorfor vi fortsetter å gjøre dette hele omgangen gjennom er bare trist.
Romedal skaper ingen målsjanser i omgangen, vi skaper halvsjanser og brenner alle. Omgangen er kjedelig og alt annet en kampplanen, det kan vi ikke skylde på noen andre en oss selv for.

2.omgangen blir noe bedre, men ikke godt nok. Romedal skaper en sjanse i omgangen og scorer 2 mål. Først en corner? som heades inn.
Vi legger om til 3-4-3 og kjører Romedal omgangen gjennom. Vi brenner mye sjanser og en hands på streken ser ikke dommer og der burde det vært straffe. Uansett straffe eller ikke så brenner vi retur 1 og retur 2.
1-1 kommer etter frispark fra Nordlie som curles rett i mål.
Presset fortsetter og Romedal klinker langt og rydder bak og vi stanger og stanger foran mål.
Dagen toppes med 2-1 til Romedal etter corner som gudene vet hvordan kan bli mål av men mål blir det.

Vi må snart klare å unngå å spille 1 omgang pr kamp som er bra, tiden renner fra oss med kun 45 min og det føles ekstremt unødvendig å tape 5 poeng mot Romedal og Ottestad 2. Vi kunne nesten sikret opprykk med disse to kampene, men i stedet setter vi oss i en posisjon som gjør at Nordbygda og Hernes fortsatt i aller høyeste grad er med samt Koppang like bak dem og.

Nå venter en knalltøff bortekamp mot Vallset, før tøff kamp hjemme mot Koppang, borte mot Sørskogbygda og hjemme mot Nordbygda før serien er avgjort. Nå må vi løfte oss alle mann og vise oss fra vår beste side de siste kampene!

Martinsen

Lars E

Chriss
Stian

Sander

Markus, Dani, Sebbe og Engebakken kom alle inn.