Vaaler – Ottestad 2

1. hjemmekamp unnagjort og 3 nye poengDa var det duket for årets første hjemmekamp etter en fin serieåpning borte mot Hernes.

Fortsatt mange spillere på skadelisten og noen på jobb gjorde at vi ikke mønstret full tropp denne gangen heller, men vi har mye kvalitet i troppen og unggutta leverer fortsatt meget godt sammen med de eldre rutinerte kara.

Laget som startet i dag var kun 1 endring fra sist kamp, da Vegar ikke slapp fri fra jobb.
Martinsen

Lars Even
Syver

Ronny

Sebastian

Kampen starter litt bedagelig fra vår side og vi er ikke like tent fra start som sist kamp. Allikevel har vi god kontroll på Ottestad fra start.
Det går 30 minutter før vi får scoring, men den scoringen var verdt å vente på! Ronny vinner ballen på midten og i ekte Eric Cantona stil vender han fint opp, ser at det er ledig i krysset og sender kula vakkert i vinkelen fra rundt 20 meter. Vakkert Ronny og 1-0 etter 30 minutter spill.

Det går ikke mange minuttene til før Ronny nok en gang tester slegga og keeper må gi retur på skuddet som Sander er på pletten for returen og 2-0 etter 36 minutter.
Lagene tar pause på 2-0 ledelse til Vaaler.

Vi er enige i pausen om at vi har mye å gå på og at vi må opp i 100 fra start i 2.omgang for ikke å slippe Ottestad inn i kampen, men avgjøre tidlig.
Etter kun 50 minutter spill får vi frispark på hjørnet mellom 16 meteren og hjørneflagget og Ronny tar oppstilling.
Frisparket slås hardt og PÅ MÅL og Markus er oppe med en fot og styrer inn -0 for Vaaler. Godt frispark og fin liten styring!

5 minutter seinere avanserer Markus med ballen på høyresiden, kikker opp og skyter likegodt et nydelig skudd som daler vakkert inn bak en keeper som står litt for langt ute og et pent mål som gir Markus sitt andre for dagen!
Lars Even og Ronny drar på seg gule kort for å «gjengjelde» litt etter frispark med dytt av motspiller. Litt heite i toppen, men ikke noe ille. Naturlige gule kort – dog selvsagt unødvendig da.

Med 30 minutter igjen av matchen tar vi høyde for enda en kamp denne uken på fredag, samt en god og solid benk og gjør et «5-manns bytte».
Syver går ut og Christopher inn på venstre back. Lars Even går ut og Silla kommer inn på høyre back. Nordlie går ut og Dani inn på venstre kant, Sander ut og Kai Roger inn som spiss samt Sebastian ut og Engebakken inn som makker til Kai på topp.
Dette gjør naturlig nok (når man bytter halve laget) litt til at man ikke har samme flyten i laget umiddelbart, så siste 30 blir litt hawai og duellspill.
Nordlie kommer inn igjen siste 15 for Ronny.

Vi har noen sjanser til å øke seieren samt Ottestad har en stor en på tampen som Martinsen redder med en mesterlig redning.

En god lagseier der mange står frem. Moro å se første 15 i 2.omgang hvor venstre siden vår kombinerer meget godt med Syver og Nordlie, Espen og Arild solide som stoppere igjen, unggutta viser kampen gjennom at dem er gode nå og 2 mål av Markus, 1 av Sander er også med på å vise dette i protokollen.
Jeg er godt fornøyd med store deler av kampen på en vanskelig øvre bane og en moral som lover godt fremover.
Mange har stått på godt gjennom vinteren, det betaler seg og viser seg nå.
Vi er vesentlig bedre trent kondisjonsmessig, og vi har fått frem MANGE unge gutter i start 11er og innhopp.
Håper alle i Vaaler fotballen ser dette som et positivt budskap, de unge får slippe til og dem tar vare på mulighetene dem får gang etter gang. 99, 98, 97 gutter som snart har «hår» på brystet. 🙂
Krydret med noe eldre karer som gjør en meget solid innsats og tar ansvaret slik at unggutta får blomstre og bli gode. Herlig gutter!

Juryen fremhevet Espen som meget solid stopper i dag, Markus som kreativ og god både offensivt og defensivt og til slutt Ronny som dagens beste mann med 2 assist, 1 scoring og meget godt duellspill kampen gjennom.
Vi gratulerer Ronny med Dagens Vaalergutt og gavekort på Pizzabakeren.

Neste kamp allerede fredag, da er det Vallset som kommer på besøk.
Møt opp og støtt laget i kampen mot 3 nye poeng!! Satser på å få tilbake Engebretsen fra jobb og Sindre fra skade til den kampen, sammen med resten av troppen vi stilte i dag, så får vi gi KE og Chriss Tommy enda noen dager på å bli skadefrie.