Vaaler – Nordbygda

2-2 i siste seriekampen 2015 og vi endte som nummer 2Siste kamp for sesongen var hjemme mot Nordbygda. Noe som mange fort tenkte kunne bli opprykkskampen før sesongen startet og som nært ved ble det også.
Vi klarte oss med uavgjort mens Nordbygda måtte vinne for å bli nummer 2. Å bli nummer 2 KAN bli viktig om det skulle bli som foregående år at flere en vinneren går opp i 4.div. Dette vet vi ikke før 3.og 4.div er over så vi får ta det som en bonus om vi får tilbud om plass.

Kampen startet ok for vår del og det er forholdsvis jevnspilt åpning av kampen. Vi er kanskje hakket vassere i starten.
17 min har gått da debutant fra start Aleksander Bakkane tar innkast høyt i banen. Engebakken flikker innkastet videre til Burud som sender den i krysset via beinet! 1-0 etter 17 min.
Før dette har vi hatt et par store sjanser som ikke har endt i scoring, så deilig å se denne gå inn.

Andre halvdel av omgangen tar Nordbygda mer over og er hakket vassere en oss og har en stor  sjanse alene med Martinsen som Thomas redder mesterlig!
Vi leder 1-0 til pause etter en jevnspilt omgang godt under pari fra vår side.

Pausepraten består i å finne frem energien i spillet vårt. Være mer PÅ og fullføre en god sesong på en bedre måte en 1.omgang.
Sander kommer inn for Engebretsen i pausen som trenger noen minutter ekstra pause etter å lagt ned mange meter i 1.omgang.

Vi lykkes ikke her med å få energien i spillet vårt og Nordbygda får 1-1 etter å løpt fra oss på kant og setter inn 1-1 etter 7 min spill av 2.omgang.
Kun 5-6 minutter seinere får dem også 1-2.

Vi bytter inn Syver for Arild, KE for Nordlie og Markus for Kai Roger.
Siste 30 minutter av omgangen er vi gode og får mye mer trykk, vilje og glød utpå der.

Engebretsen kommer inn igjen og Bakkane får hvile etter en god kamp.
Går ikke lenge før Engebretsen spiller Markus gjennom som alene med keeper setter den ned i hjørnet og 2-2!
Pent spill og en god avslutning.
CHristopher kommer inn for Lars Even som spilte en ny god kamp fra høyre back.
Vi går for å vinne kampen og vi vinner nesten alt på midten nå. Engebakken og Burud vinner duellene, bak er det tett og vi produserer mange sjanser store nok for å vinne. Nordbygda får noen overganger og siste spark på ballen er nettopp en kjempeovergang for Nordbygda men der er Marthinsen igjen med dagens andre matchvinnende redning og kampen ender 2-2.

Kampen sett under ett et helt ok resultat.
Fra min side mener jeg de to beste lagene i årets avdeling møttes i dag, men tabellen ljuger ikke og den sier at Hernes er bedre en Vaaler og Nordbygda og da er dem det 🙂

Martinsen

Lars E

Bakkane
Engebakken

Kai R

Dagens Vaalergutt: Thomas Martinsen (med en løpsvillig Engebretsen rett bak)

Takk for i år alle sammen, vi ses neste år!