Uavgjort i første G19 kamp

Etter at Flisa/Kjellmyra/Åsa/Hof ikke klarte stille lag i Galterud Cup tok Elverum over plassen i pulja.
Elverum var vår første motstander og vår første økt på full bane for året.

Vi la oss kompakt og tett for å kjøre overganger mot et forventet godt Elverums lag og kampen ble omtrent som forventet. Vi ligger godt som lag defensivt og spesielt i første omgang er vi særs gode på overgangene. Det er farlig hver gang vi har ballen fremover.
Etter et nydelig angrep der Markus og Sander blir spilt gjennom i bakrom kombinerer guttene utsøkt da Markus først spiller Sander fri, Sander løper fra stopper og alene med keeper spiller han Markus på blank og 1-0 Vaaler.
Etter dette har vi 2-3 virkelig store sjanser som kunne resultert i scoring, men det blir ikke tellende scoringer ut av dem.

Elverum har mye ball på midten, men vi hindrer dem i de riktig store sjansene helt til siste sekund i omgangen da det glipper i markeringen og Christoffer må rydde opp etter de andre og lager frispark rett utenfor 16 meteren, men dommeren dømmer straffe og gult kort i stedet! Den var ikke innenfor, dog kunne også Christoffer sett det røde der.
Elverum setter straffen og lagene går til pause på 1-1.

2.omgang fortoner seg litt som 1.omgang men vi blir spilt litt mer bakover i banen nå og etter 3-4 bytter mister vi også litt rytmen fremover.
Elverum får gå opp i 2-1 som står seg lenge.
Nesten identisk situasjon som siste sekund i første omgang skjer i 2.omgang, men denne gangen er det Elverum som feller en av våre (Markus) også denne utenfor 16 meteren men dommeren dømmer også denne gang straffe.
Markus setter straffen og dommeren blåser av kampen med sluttresultat 2-2.

Et resultat og en kamp som vi kan være fornøyd med mot en såpass god motstander. Tross alt vår første økt på stor bane også, og det er mye, MYE bra å ta med seg her rent organiseringsmessig og ikke minst den farta vi har i kroppen fremover. Dette skal vi være farlige på fremover å angripe hurtig som lag med hele laget.

Neste kamp er nok ingen stort enklere motstander, da står Eidskog G19 på motsatt halvdel. Dem vant sin første kamp 2-1 mot Sander og vant vel G19 Galterud Cup i 2015.
Det blir en travel helg som kommer med A kamp mot Kjellmyra fredag 1930 i Elverum og G19 kamp både lørdag og søndag i Kongsvingerhallen.

Vi er i gang!

Odin

Lars Even
Christoffer
Morten

Dani
Syver
Bakkane
Sebastian

Jonas fikk en tidlig smell og byttet mot Nikko som spilte til 15 min i 2.omg da holdt ikke kneet lengre og byttet igjen med Eirik.
Aasen kom inn for Morten som ikke klarte mer i 2.omgang og Fredrik U kom inn for Bakkane litt ut i 2.omgang.
Håper ikke skadene er store, for her kom også Lars Even i garderoben med en tommelfinger som nok i det minste er forstuet også.