Tap i første treningskamp for A laget

En jevn kamp, men scoringene utebleDet var Kjellmyra på motsatt halvdel i Elverum fredag kveld.
Vi hadde litt fravær i første økt på stor bane, men hadde en stor tropp med oss som alle fikk spilletid.

Kampen holder et ganske bra tempo av begge lag, det er positivt. Vi ligger greit defensivt hele kampen gjennom og har 3 gedigne sjanser som skal sitte any day of the week men ikke i dag.
Kjellmyra får som planlagt lov å ha mye ball på egen halvdel, problemet vårt i dag er at vi ikke klarer å slå ballene vi skal ha i bakrommet i dag langt nok når dem står høyt.
En del slurv i kortpasninger også, det får gå på kontoen over første kamp ute.

Det er jevnt i 1.omgang, men kun Kjellmyra som får en ball i mål etter et langskudd fra Fredrik Midtsundstad som dessverre går inn mot en ellers solid Karl Emil i buret, her var det nok lysmastene som blendet litt for denne tar normalt Karl Emil lett.

Vi har en sjanse på blankt mål som Erik skal sette men går utenfor dessverre , og Bernt en like stor som også skal være mål, men 1-0 til pause.

En kjempesjanse i 2.omgang også da Markus bryter et forsøk på oppspill fra bakre firer til Kjellmyra og forserer mot keeper men dessverre treffer ballen forkjært og den går utenfor.
Ellers er 2.omgang bestående av mange bytter og alle får spille i dag og en jevn affære alt i alt.
Kjellmyra får en scoring nr 2 etter at vi er mer opptatt av om det er offside en å skyve ut å hindre innlegget som treffer pannebrasken på en rødkledd til 2-0.

Alt i alt en jevn grei kamp, men vi må stramme opp pasningsspillet og sette de store sjansene våre så blir slike kamper som dette mer en 0 «poeng» 🙂
Positivt med svært ung lag, det gror godt og vi skal få en spennende sesong som kommer.

Nå venter Jr kamp i morgen og søndag så 3 kamper på 3 dager på mange her…

Karl Emil

Bernt (Espen fra 46.min)
Christoffer (Lars E)
Arild (Jonas)

Sebastian (Bakkane(Nikko)
Syver (Stian)
Nordlie (Markus inn igjen)

Markus (Dani)

Frafall på Engebretsen, Kai Roger, Tøraasen, Henning og Espen rakk kun 2.omg, mens Bernt kun kunne spille 1.omgang.