Seriepremieren endte i 0 poeng

Sterkt Vinger lag sto i veien på GjemselundFørste seriekamp, etter seier 5-2 i generalprøven mot Hof, var mot Vinger på Gjemselund. Vi manglet Engebretsen som jobbet, Bakkane og Sander skadet, men stilte bra og ungt mannskap.
Vinger stilte et solid mannskap med blant annet David Molnberg, Harald Stormoen, Rune Skasberg, Kai Olav Ryen mfl.
Fra start presset vi Vinger høyt og hadde godt press på dem de første 15 min, men plutselig kommer Vinger rundt på kanten og innlegget ender på pannebrasken til Simen Aasvestad som setter inn 1-0.
Vinger har 2-3 store sjanser til, men omgangen spillemessig er forholdsvis jevn men 1-0 til pause.

2.omgang starter Vinger best, uten å skape de helt store sjansene. Vi tar mer og mer over og siste 20 har vi ballen og vinner alle duellene og spiller mot 1 mål uten å skape de helt gedigne sjansene. Vi har mye ball, får en del innlegg og har mye ball rundt 25, men den forløsende pasningen finner vi ikke og blir ikke farlige nok foran målet.

Siste 8 minuttene flytter vi opp Bernt og kjører 3 bak, som kun resulterer i en overgang ut av det blå siste minuttet som fører Ryen alene med keeper Henning og 2-0 i det 90.minutt.

Denne kampen kunne vi fått med oss poeng. En alt i alt jevn kamp men Vinger er vassere en oss og setter sine sjanser (minus en i stanga i første omgang) og tar alle 3 poengene.
Kanskje det beste Vinger laget jeg har sett i seinere tid, uansett en kamp vi ville vinne uten å evne å være gode nok tross nok ball i laget. Spillemessig grei gjennomføring – men poengene teller!

Henning (c)

Bernt
Lars Even (Sebbe inn i 35.min og bytter plass med Espen)
Arild

Dani (Nikko fra 80.min)
Erik (Chriss fra 75.min)
Syver

Markus

Neste kamp er lokal oppgjør hjemme mot Hof, 11.mai klokken 1900.
Møt opp og hjelp oss til seier mot de gule og svarte 🙂