Serieåpning!

Endelig serieåpning mot laget som er forventet i toppenHernes har styrket laget sitt ganske betraktelig og fått inn en god del fra Elverum Fotball og er tippet i toppen.
Det var en bane med mye overvann som møtte oss, og heller ikke visste vi hvor vi skulle skifte før kamp… Alt lå til rette for oss 🙂 Vi ankom bana ferdig skiftet til slutt knappe 10 minutter før kampstart, men Hernes ville ikke flytte kampstart de 10 minuttene vi ba om, så kjapp oppvarming og kampen var i gang.

Vi la opp en litt uvant Vaaler taktikk i dag, og dette sammen med en meget solid innsats gjorde at dette ble en god dag for serieåpning. Det klaffet godt.

Vi så fra første spark på ballen at gutta var PÅ og det gikk ikke lenge før den første ballen lå bak Hernes keeper. 8 minutter var spilt da Nordlie fra sin venstre kantposisjon legger et nydelig innlegg foran mål som 15 åringen Sander Brunborg hur enkelt som helst header i kassa! 0-1!
Vi fortsetter å legge press på Hernes første 20 minuttene før Hernes tar over litt av «spillet» en 10 minutters periode. Etter 30 minutter spilt får vi corner. Nordlie tar corneren som Espen får ryggen/hodet på og det står 0-2!
Dessverre for oss går det ikke mer en 2 minutter før Hernes får en corner, ballen detter ned i feltet og etter mye klabb og babb får en Hernes spiller skutt og via 4-5 bein ruller den til slutt over linja og redusering til 1-2.
Corner nok en gang gir mål etter 44 minutter av omgangen da Nordlie på nytt tar corner for oss og en hard corner treffer et Hernes bein som forsøker nok alt annet en resultatet som sender kula i eget mål og 1-3 til pause for de lilla.

Pausepraten er enkel i dag: En meget god 1.omgang som vi skal bruke 2.omgang til å resultere i en MEGET deilig seier på en bane overfylt av vann og en motstander som er sjokk skadet over å bli presset på eget gress av hissige lillakledde Vaaler gutter.
Slik blir det også!

2.omgang er ikke mer en 3 minutter gammel før Ronny vinner ball på midten og setter Markus opp på høyre kant. Markus tar med seg ballen, sender Sander igjennom og vips er 1-4 etter 48 minutter spill.
Fra en 99-gutt til en 99 gutt – det liker vi! Selvsagt assistert av en ringrev i Ronny!
Etter 50 minutter får vi frispark som Espen slår, klarering ender ute hos nok en unggutt Sebastian (98 gutt) som KLINKER ballen i mål og 1-5.
Hernes får en redusering etter fint gjennomspill i det 61.minutt til 2-5 før Markus kommer gjennom på høyrekanten, legger inn foran mål der Sebastian kunne fått sitt 2.mål for dagen men misser og Nordlie plukker opp returen og det står 2-6.
Etter 70 minutter får Hernes nok en redusering etter corner. En pen scoring på volley og 3-6.
15 minutter før slutt er det klart for Sander sitt 3.mål for kvelden etter et nydelig innlegg fra Nordlie igjen og 3-7.
Nordlie har nok et nydelig innlegg etter  80 minutter og selvsagt dukker Sander opp og header inn sin 4.scoring for dagen!! Imponerende av 99 gutten med 4 mål i sin første A lags kamp i karrieren!
Hernes får sin siste redusering for dagen 8 minutter før slutt med et langskudd fra 25 meter til slutt resultatet 4-8.

Hockey resultatet på en bane som fort hadde vært nettopp en hocekybane om det hadde vært kaldere i været.
Så lenge vi scorer 8 mål på bortebane, spiller det ingen rolle om det kommer noen i andre enda, for angrepsfotballen vår var upåklagelig denne kampen på vanskelig underlag.
Nordlie spilte en meget god kamp på venstre kant, Sander putter 4 og kunne faktisk puttet 2 til! Espen spiller solid som stopper og Ronny legger ned en god kamp på midten. Sebastian og Markus spiller meget godt og det er ekstra gledelig da man vet hvor unge dem er alle sammen. Tar vi samtidig med Syver og Lars E på hver sin back som spiller også meget solid er det greit å ikke trekke frem de siste utpå der som alle sammen leverer SOLID! Burud, Arild, Engebretsen, Martinsen, Oliver gjør alle sammen en meget god jobb i dag.!!!

Martinsen

Lars E
Arild
Syver

Ronny

Sebastian inn for Engebretsen i pausa, Oliver inn for Sander siste 8 og Engebretsen inn igjen for Markus igjen.

Kai Roger jobb, Engebakken jegerprøve, Sindre, KE og Chriss Tommy skadet, Christopher syk og Alex småskadet og spilte G16 kamp. Som vi ser har vi flere strenger å spille på bare vi får alle friske og raske.

Virkelig moro å se innsatsen, kvaliteten og vinnerskallene i dag! Måtte det fortsette fremover på samme måte! Det er opp til oss!