Romedal – Vaaler

4.strake seierRomedal borte er aldri enkelt, det burde det kanskje vært i dag, men da spillet ikke glir siste 3.del ble det stanging mot et robust Romedal.

Mye forfall til dagens kamp da Markus, Sander og Dani er i Polen på skoletur, Kai Roger rakk akkurat kampstart og Espen også rett fra jobb midt i 1.omgang, i tillegg til de vante skadene. Vi stilte uansett en bra 16.manns tropp så intet å si på laget og troppen 🙂

Romedal går egentlig akkurat slik vi kunne drømt om med et forsvar som står kunstig høyt uten press på ballfører. I dag klarer vi ikke på 90 minutter å få pasningene over denne 4ern og det burde vi klart på en helt annen måte.
Uansett, kampen gjennom har vi kontroll og 1.omgang er vel helt uten sjanser til Romedal.

Det går 9 minutter før ballen ligger i nettet etter Erik scorer etter fin pasning fra Ronny?? Engebretsen er i offside men dommeren mener han er delaktig i spillet og annulerer scoringen til Erik. Merkelig…..Fint løp og fin pasning 🙂
Etter halvtimen spilt får Karlstad heade fra 2 meter men keeper redder på streken til corner. (Dagens Romedal keeper ble for øvrig kåret til dagens Romedalspiller)
Omgangen ebber ut med 0-0 etter stor Vaaler dominans uten å skape sykt mye sjanser av den grunn. Til dette sitter ikke pasningene i dag fremover på banen.

14 minutter ut i 2.omgang spiller Erik en fantastisk pasning gjennom til Engebretsen som klippes ned innen 16meteren og straffe til oss.
Den ellers så sikre Nordlie brenner straffen himmelhøyt over mål og man begynner å ane at det er «den dagen i dag».
Slike dager kan ende i 1 mål i ræva mot spillets gang da tiden går og scoringene uteblir.
Endelig 10 minutter før slutt etter innkast høyt i banen, Engebakken stusser foran mål, klarering av en Romedalspiller ut der Vegard ligger i returrommet. Vegard KLINER ballen knallhardt helt oppe i vinkelen fra 18 meter og endelig 0-1!!
Silla spiller nydelig gjennom Erik som er millimeter fra å sette 0-2 rett før slutt.
Kampen ebber ut med 0-1 og vår 4.strake for sesongen. Godt å tilslutt vinne slike kamper da det ikke går veien foran mål og på siste 3-del av banen.

Mange som jobber godt kampen gjennom og Sindre tilbake etter skade spiller bra som stopper sammen med Arild.
Christopher gjør en meget solid innhopp og er svært delaktig i det offensive siste 20 fra sin høyrekant og manglet bare scoring eller målgivende for å krone innsatsen.
Vegard og Engebakken jobbet meget solid på topp og mange flere gjorde gode individuelle prestasjoner til tross for en lagmessig svak kamp.

Silla kommer inn for Karlstad, Christopher inn for Sebastian og Espen inn for Nordlie i dag.
Espen var også frisk de minuttene han spilte, og kunne også fått muligheten alene mot keeper men ble tatt før han kom så langt.

Gult kort til Karlstad etter kjeftbruk!!! Og Silla fikk et knallgult et etter en takling som var ment på ball men som nok ikke traff ball 🙂 Det var ikke stygt, men soleklart gult da det blei som det blei.

Martinsen

Lars Even
Syver

Sebastian
Ronny

Engebakken
Neste kamp blir trolig en toppkamp borte mot Koppang. Vi må opp en del hakk for å ta poeng mot fjorårets avdelingsvinner Koppang som etter 2 kamper har full pott og imponerende 10-0 seier mot Sørskogbygda!