Oppdatering siste kamper

Det uteblir den store jevnlige oppdateringen på siden, så kommer en liten oppsummering her.15.juni var det hjemmekamp mot Lunderseter. Undertegnede var ikke tilstede på kampen, men det ble en grei hjemmeseier med 4-0 over Lunderseter.

22.juni tok vi fatt på vårsesongens siste kamp borte mot overaskelselaget Fjelltun. Vaaler starter friskt og har kontroll på kampen. Allerede etter 3 minutter er Sander gjennom men skuddet reddes av tverrligger.
Fjelltun kjører kun ekstremt lange baller mot store sterke gubber på topp uten nevneverdig hell.
Vaaler har alt banespillet, men det er Fjelltun som skal få målet. Dette kommer etter frispark som i duell med en Fjelltun spiller dessverre settes i eget mål fra en av våre egne.
Svært ufortjent, men 1-0 til pause. Spillemessig gjør vi en god omgang.

20 min ut i omgangen får vi en gedigen sjanse med Nordlie alene med keeper fra skrått hold, men skuddet sneier stanga og ut. 3 minutter seinere har Fjelltun en stor sjanse som Henning redder mesterlig.
Frispark fra Bakkane som kommer inn midtveis i 2.omg men Syver setter avslutningen utenfor fra 3 meter…..
Det blir temperatur siste 5 minuttene etter en soleklar hands innen 16 meteren til Fjelltun men dommer lar den passere og ingen straffe. Innrømmet etter kampen at han «kanskje hadde snytt oss for en straffe der…»

Vi fortsetter som tidligere i år med å brenne ubegripelig mange enormt store sjanser og taper kampen til slutt 1-0.
I praksis betyr dette at puljeseier ikke vil gå.

Sommerferien er over og vi tar fatt på første kamp etter ferien som er Hof borte 10.august.
Dette ender til slutt 3-3 etter en fryktelig dårlig kamp fra vår side som ikke bør nevnes med mange ord.

Grinder er neste, revansje etter tidenes tap borte i 2.serierunde. Sånn blir det også.
10 minutter gammel er kampen da vi tar ledelsen 1-0 etter selvmål fra Grinder.
Vi skaper enormt store sjanser også denne kampen, men det står utrolig nok kun 1-0 til pause. Full kontroll spillemessig. Vi har totalt sett 5 alene med keeper denne kampen som IKKE ender i scoringer….

Burud legger på til 2-0 på en retur etter Markus sitt skudd gikk i kryssstolpen og ut. 25 min og Sander legger på til 3-0 før Grinder får sitt trøstemål 10 minutter før slutt og vi vinner 3-1.

Brandval borte er neste kamp. Der var jeg ikke tilstede, men rapporter sier en dårlig 1.omg, og noe bedring i 2.omgang og et mål til hvert av lagene. Vårt mål ble scoret av Espen 5 minutter før slutt. Resultat altså 1-1 etter vi har spilt med 1 mann mindre siste 25 etter to gule kort på Sander.

I dag tok vi imot Nord Odal til kamp. Sindre skadet, Sander soner for det røde mot Brandval, Markus, Syver, Sebbe på skoletur sammen med Jokke, Urdahl, Odin gjorde sitt til at vi i dag måtte gjøre en del endringer.
Vi har en bred tropp og mange sultne, gode unggutter som kriger hver uke om plassene så vi stiller uansett godt lag selv om troppen var tynn med 14 spillere.

Vi tar kontrollen på kampen fra første sekund og slik er det i 90 minutter i dag. Nord Odal har ikke vunnet i år, vi slo dem 9-1 borte og selv med mange borte skulle dette også gå veien.

Engebretsen alene med keeper allerede etter 20 sekunder men skuddet går rett på keeper som gir corner. Fin corner av Bakkane, Bernt avslutter men keeper redder både første og andre skuddet.

10 minutter ut i kampen setter vi 1-0 ved Espen etter pasning fra Burud.
12 minutter og ny scoring. Denne gangen Vegard etter nydelig forsering av Bakkane og dobling fra Lars Even setter Nord Odal gutta ut av spill og 2-0.

32 minutter og ny corner fra Bakkane. Erik header i tverra, Lars Even setter inn returen og 3-0.
36 minutter og gjennomspill bakfra mot Vegard som tydelig viser han er i offside og ikke vil ta ballen. Nord Odal stopper opp litt og ser ikke Lars Even som benytter muligheten bakfra og alene med keeper gjør han ingen feil og setter sitt andre for dagen og 4-0.
Engebretsen spilles nydelig gjennom av Erik i omgangens siste minutt men alene med keeper går skuddet på keeper.

God omgang, full kontroll og ingen sjanser imot. Burde ledet vesentlig mer men god omgang.

2.omgang er 30 sekunder gammel da Engebretsen alene med keeper setter ballen i nettet og 5-0.
Går ikke mange minuttene før Engebretsen nok en gang er gjennom, men keeper redder til corner.
Bakkane serverer nok en god corner og Burud skrider til verks og setter den med pannebrasken til 6-0.
7-0 etter 20 minutter av 2.omgang. Dani løper gjennom og alene med keeper uselvisk spiller til Bakkane på blank som triller inn scoringen.

Engebretsen et nydelig skudd fra 18 meter minutter seinere med tverra ned – det hadde blitt en perle!

Flere mål blir det ikke, Morten får sin deby på A laget og nok en unggutt har A kamper i beltet.

Laget mot Nord Odal:

Henning (c)

Arild
Bernt
Chriss
Lars E (Jonas fra 70.min)

Dani

Bakkane (Morten fra 70.min)
Nikko (Kai fra 75.min)

Ingen gule kort.
Dommer debuterte på 5.div nivå i dag og 17åringen klarte seg SÆRDELES BRA! Linjedommere også i dag, en fryd å spille med en så god dommer og i tillegg linjedommere som også holder bra nivå.

Neste kamp er borte mot Lunderseter, deretter avslutter vi årets sesong med Fjelltun hjemme. Revansje!