Oppdatering Jr lag

Samle oppdatering juniorlaget etter ferien kommer her, endelig 🙂Første kamp etter ferien er mot Elverum G19 hjemme. En tøff oppgave, spesielt da vi ikke har keeper til kampen. Merkelig nok hadde vi ikke det da vi møtte Elverum borte før ferien heller, en kamp som for øvrig endte 2-2.

Kampen starter på verst tenkelig måte da vi takler en Elverumspiller bakfra og frispark i farlig posisjon. Frisparket settes rett i kassa og 0-1 etter 2 minutter.
Kampen bikker frem og tilbake og er jevnspilt og det er frispark til oss som setter 1-1 i det 18.min etter nydelig frispark fra Bakkane fra 35 meter!

Elverum får tildelt (feilaktig) straffespark og nok en gang går Elverum opp i ledelsen etter 22 min. Den var sur, var ingen straffe, men dommeren dømmer.
Sebbe får en mulighet alene med keeper, men dessverre ingen utligning.
Lagene går til pause på 2-1 til Elverum.

Utligningen kommer etter 13 minutter av 2.omgang. Nok en gang Bakkane på frispark og denne gangen et magisk frispark rett i krysset 13 minutter ut i 2.omgang.

20 minutter og en enorm sjanse med Dani som ender i stanga, før Bakkane får ta nok et frispark.
Frisparket slås nydelig og Morten sender kula i mål og vi leder endelig kampen, 3-2. 15 min igjen å spille.

Nå starter sirkuset på stadion, dommeren mister fullstendig kampen og har det ikke vært mye rar dømming hele kampen gjennom for begge lag, tar det helt av nå.
Først gir han Elverum et frispark da Vaaler avblåses for holding, mens samme spiller har ballen selv…Merkelig dømt, frisparket går selvsagt rett i mål til store protester.
Markus scorer 4-3 rett etterpå på frispark, men dommeren blåser for angrep på keeper, uten at noen er i duell med han og ballen går bare over han. Annulering av scoringen og nå er det mørkt….
Fortsatt 3-3, men selvsagt i en slik kamp scorer Elverum på overtid og vinner duellen 4-3.

Dette var en trist kamp å tape, da man virkelig føler på å bli snytt for seieren 5 minutter før slutt på en feilaktig annulering for deretter at motstander går rett opp og scorer i andre enden..

Vi rister det av oss, tar med oss det positive spillet og tross alt var vi spillemessig bedre en Elverum, uten keeper blir det alltid tøft og vi må også kunne ta noen tap innimellom.

Neste kamp er borte mot Trysil, enda en knalltøff oppgave og fortsatt er keeper Odin syk så Bakkane tar denne kampen hanskene.
Han står for øvrig en svært god kamp.

Kampen i Trysil har vi mange spillere borte på skoletur og sykdom, enda en unggutt får debyen sin da SO får plass i troppen, OG spiller fra start! En god deby fra unggutten!
Kampen starter godt for vår del, ingen respekt for tryslingene vi visste var solide og etter 14 minutter har Dani en nydelig forsering gjennom, spiller til Nikko som drar av en mann og kliner skuddet inn med venstrebeinet fra 16 meter og 0-1!

Vaaler får tildelt straffe ette 32 min da Sander blir tatt på vei gjennom. Dan tar straffen og 0-2!

Vi klarer ikke holde nullen til pause da vi uheldig sender en støttepasning som er ment til keeper, men er alt for løs og blir en pasning til Trysil sin spiss som scorer 1-2 rett før pause.

2.omgang starter også godt for vår del. 1-3 etter 11 min da Dani kliner et frispark fra 20 meter rett i krysset på vakkert vis!

2-3 etter vi sklir for 100.gang på den glatte banen og det er jevnt nå! Vi sklir og mister ballen, Trysil spilleren takker for ballen og limer skuddet i krysset fra 16 meter, 13 minutter ut i 2.omg.

21 min og lagene er like langt etter en trysilspiller står veldig alene i mistenkelig offside posisjon, men 3-3 nå!

Kampen bølger frem og tilbake, vi er slitne uten flere innbyttere og i det 40.min scorer Trysil og tar alle poengene med 4-3 seier.
Surt å tape denne kampen selv om Trysil er gode, er vi minst like god. Vi leder kampen både 2-0 og 3-1, det skal vi holde ut.

3.kamp er hjemme mot Eidskog. Eneste laget vi tapte mot før ferien borte på svenskegrensa.
Her har jeg ingen rapport, men en jevnspilt kamp der Eidskog er klart best første del av 1.omgang, leder 2-0 men vi henter inn til 2-2 til pause. Vi blir kjørt til tider ganske solid og det er flaks det står 2-2.

2.omgang snur det, vi får dreisen på sakene og kjører over Eidskog i kampens 2.omgang.
Til slutt ender kampen 3-3. Føles nok av mange surt da man kjører så over et lag i 2.omgang, men tar vi med 1.omgangen og ser hele kampen under ett var 3-3 og uavgjort et korrekt bilde av kampen og fortjent 1 poeng til hvert av lagene.