Nordbygda – Vaaler

1-4Nydelig sommervær søndag tok vi turen til Løten kunstgress for å møte Nordbygda til treningskamp. Nordbygda et kjent og kjært lag fra tidligere år i 5.div.
Nordbygda stilte ekstrem stor tropp etter ny trener på plass i Truls Jevne Hagen, vi sleit litt med fravær som gjorde laget bra, men tynn benk denne dagen.

Kampen startet jevnt og greit, men vi gjør noen enkle feil bakover i starten som kan få konsekvenser. Allerede etter 10 minutter etter en feilpasning fra oss, scorer Nordbygda på denne og tar ledelsen 1-0. Det er jevnt i banespillet og vi starter å produsere sjanser fremover. Etter 17 minutter får vi en corner som Noprdlie slår rett på hodet til Espen som vakkert header den utagbart helt opp i krysset og lagene er like langt.
Nordbygda har en ekstremt rask høyre kant som setter «farta» 🙂 til Arild på en prøve innimellom og det er der dem er farlige. Men alle innleggene som kommer har unggutten Syver Eriksen fullstendig kontroll på og eier duellene i boksen.
Lagene går til pause på 1-1.

Vi legger om litt taktisk i pausen og har planen klar for 2.omgang.
Allerede 5 minutter ut i omgangen er Ronny i godt press på keeper etter et tilbakespill og keeper slår rett i ryggen på Ronny og ballen går i mål. Ikke et vakkert mål, men mål er mål og det kommer ut av godt press på motstanderen.
5 minutter seinere spiller Engebretsen nydelig Ronny igjennom som setter fart mot forsvaret og drar av keeper elegant og setter inn 1-3. Da har vi spilt 55 minutter.

Vi har nå mange sjanser og ligger godt som lag defensivt. Vi har 3 ganger alene med keeper uten uttelling, dette kommer etter hvert og flere mål vil det bli.
Etter 70 minutter får vi frispark i god posisjon. ROnny tar ansvar og curler ballen helt nede i hjørnet, men keeper er der i et tigersprang og får så vidt slått ballen ut. Der dukker dagens gigant på banen Syver Eriksen opp og setter returen i mål til 1-4 for Vaaler.

Flere mål blir det ikke, Karlstad har et godt skudd i tverrliggeren og Nordbygda har en kjempesjanse på streken etter corner.
Mye positivt å ta med seg og en del ting å rette opp. Dog ser vi at vi har noe på gang, og at vi kan bli farlige fremover om vi nå får alle mann på plass fra skader og sykdom og kan stille stor tropp.

Martinsen

Christopher