Nordbygda – Vaaler

Seier i toppkampen og vi leder serien til ferienMed keeperen i syden og toppscoreren på ferie måtte vi ofre Espen Sparby fra sin faste plass som stopper og i mål. Slik er det å ikke ha mer en 1 keeper i troppen. Espen gjorde sine saker godt og holdt nullen 🙂

Vi starter kampen med en kjempesjanse etter corner. Erik får ballen der han skal og helt alene på bakre header han over…Her burde det stått 0-1 etter allerede 2 minutter.
8 min ut i omgangen får vi nok en stor sjanse etter fint spill der innlegget havner hos Dani som fra 5 meter skyter utenfor. Her kunne det også vært mål…men det ble det ikke og fortsatt 0-0.
Omgangen er jevnspilt, der vi ligger kompakt og Nordbygda vil spille veldig mye på tvers bak, det er helt greit for oss, vi venter på dem og tar alle gjennomspill forsøk som stort sett går inn til Espen i mål.

Etter 23 og 25 min har vi to nye sjanser, men skuddene fra Engebakken og Nordlie blir begge reddet av keeper.
Omgangen er jevn der Nordbygda får lov å rulle ball i bakre rekker og vi har de største og fleste sjansene. God kontroll på kampen, 0-0 til pause.

Pausepraten går på og fortsette å være tålmodige og forsøke være litt mer bevegelige og hurtige i eget spill. Ingen bytter.

2.omgang er 8 minutter gammel da Engebakken spiller fint opp til Engebretsen som legger igjen til Markus, men skuddet fra 17 meter går over.
Nok et fint angrep etter 10 minutter men nok en gang går skuddet over.

2.omgang produserer Nordbygda fortsatt lite sjanser mot et godt organisert Vaaler lag som stort sett vinner de fleste duellene og er giftigere på sine sjanser en Nordbygda er på sine.
Endelig etter 30 minutters spill får Engebretsen betalt for sin gode innsats kampen gjennom. Engebakken spiller opp, Engebretsen tar ned ball og går forbi 2 spillere før han mot keeper setter ballen i mål og stor Vaaler jubel med 0-1!!

Med 10 minutter igjen på klokka får Engebakken sitt 2.gule og må forlate banen og det blir litt press mot målet vårt siste 10, uten at det er de helst store sjansene. Dommer legger til 3 minutter, det gjøres noen bytter og 4 minutter på overtid får Nordbygda sin største sjanse i kampen og heading etter corner er i stanga og ut.
Vi vinner kampen 1-0 borte og tar tabell toppen sammen med Hernes, men vi har 1 kamp mindre spilt.

En solid kamp av oss, ikke et fyrverkeri av en kamp, men vi er solide og tålmodige mot et Nordbygda lag som var relativt balltrillende på tvers som ender i lange oppspill da vi tetter rommene bak oss, som gir oss god kontroll på kampen og den viktiges scoringen. Kanskje bra vi ikke satte de to store sjansene så tidlig i kampen 🙂 Da kunne vi blitt overivrige 🙂

Syver
Lars Even

Engebakken
Dani

Markus

Christoffer inn for Lars Even, Sebastian inn for Markus og Kai Roger inn for Nordlie.

Engebretsen ble dagens Vaalergutt etter meget solid kamp. Mange spilte godt i dag, og herlig å se at vi fungerer defensivt kampen igjennom.
Kunne trukket frem hver og en men tar for lang tid, nøyer meg med å si at vi har god kontroll bak, vinner mye og løper langt på midten og scorer mål 🙂

Da tar vi ferie, før vi starter opp med treninger og en treningsweekend før vi starter høstjakta på ny gressbane hjemme på Våler stadion hvor vi i tur og orden skal ta imot alle de andre lagene i toppen hjemme. Nordbygda, Hernes og Koppang skal alle besøke Våler stadion i høst – kom og støtt opp laget i høst!