Kapteinen tar ordet!

Vi ba vår nyvalgte kaptein skrive noen ord før seriestart. Kloke ord fra vår rutinerte herremann.

Ny sesong

Nå er seriestart like rundt hjørnet. Grunnlaget for ny sesong med moro på grønt gress er lagt gjennom treninger i kanonhallen, egentrening og treningsleir. Stor tropp, bra oppmøte og topp innsats på trening lover godt før første avspark.

Vi hadde en veldig bra tur til Italia der det ble mye spill og drill av formasjon. Litt uheldige med baneforholdene, men vi vil dessverre kunne få dårlige baner i serien og. Det jeg håper at vi blir bedre på er kommunikasjon og ikke minst tilbakemeldinger til hverandre. Beskjeder må gå hele tiden, gjennom ledd og høyt nok til at det blir oppfattet. Så må vi bli bedre på tilbakemeldinger og kritikk. Gjør det konstruktivt og prøv og hjelp medspillerne til å bli bedre, ikke hakk og klag fordi man bommer på et mottak eller slår en feilpasning. Det er lov å feile teknisk, men aldri å la være å jobbe.

Innstilling og motivasjon har stort sett vært bra. Jeg sitter med et inntrykk av at vi har vært på trening for å trene og bli bedre, ikke bare bli trent.  Dette må vi sørge for å ta det med videre i sesongen! Det er på ingen måte trygt selv om man er i start 11’eren til første kamp. Det må kjempes og jobbes hele vegen og jeg er sikker på at det blir utskiftninger gjennom sesongen. Vi har en stor tropp der alle er med og kjemper om en plass! Luksus problem for trenerne og jeg misunner dem ikke jobben med å ta ut de 11 beste til hver kamp. Her er det kamp om alle plassene.

Innsatsen må alltid ligge i bunnen! Har man en dårlig dag eller blir sliten er det bare å bytte, alle som sitter på benken er kåte på spilletid for å vise seg frem. Det står stor respekt av å vise såpass selvinnsikt at man sier ifra hvis man er sliten eller ikke føler seg klar for kamp og gir en annen på laget mulighet. Vi er et lag, vi vinner som et lag og eventuelt taper som et lag!

Jeg håper alle har en målsetting om at vi skal rykke opp i år, at vi alle vil gjøre det som skal til for å klare det! Hvis vi har like god innsats og motivasjon i kamp som vi har på trening mot hverandre vil vi ha en god sjanse til å klare opprykket, men vi har ikke råd til dårlige dager der vi ikke er påskrudd og slipper oss ned på et middels nivå. Bunnivået vårt er ikke så høyt at vi kan tillate oss det.

Jeg ser fram til mye moro i kamper og på treninger framover, og jeg håper at vi ved seriens slutt kan ha tidenes opprykksfest!

Takk for tilliten som Kaptein. Jeg skal gjøre det jeg kan for at målene skal nås, både mine egne og laget sitt! Om vi gjør dette håper jeg at vi også kan trekke mange til Vaaler stadion for å se kamp!

Erik Burud