Jr laget: Uavgjort borte mot Sander

En tynn tropp dro til Sander mandag, men kom hjem med kun 1 poengBakkane syk, Nikko skadet, Urdahl syk, Eirik borte og SO på G16 kamp gjorde at vi var kun 12 mann som dro til Sander. I tillegg er Jonas småsyk og Dani det samme.
En forholdsvis god gressbane, duskregn og perfekte forhold om vi er PÅ.
Det er vi ikke i dag og etter en dårlig 1.omgang spiller vi en enda dårligere andre omgang.

Etter 2 min 40 sek teller vi 3 gedigne målsjanser, to til Sander og 1 til oss. Totalt sett i kampen har det veldig mange enorme sjanser begge veier men det blir ingen målfest.
Etter høyt press i banen bommer keeper og ballen ender i beina på Sander som kan spasere den i åpent mål fra 8-9 meter men skyter i tverrliggeren etter 15 min.

Spillet bølger frem og tilbake men det blir bare nesten. Masse brudd imot på feilpasninger og merkelige valg. Vi er rett og slett ikke PÅ. Virker som vi er for gode i hodet og ikke trenger skjerpe oss og løpe/krige.

1.omgangen går uten mål og alle er skuffet over egen innsats i pausen og skal ut i 2.omgang for å vise bedre.
Det skjer ikke i dag.

Det vil si at de første 10-12 minuttene er vi bedre en på hele 1.omgang og etter 11 minutter får Dani ballen fra Sander og på Dani vis veiver han den i krysset fra rundt 16 meter. 0-1.

Etter 16 minutter er det hawaii baki feltet og ballen går hit og dit før den detter ned i beina på en Sander spiller som skyter og 1-1.
Etter dette hagler det med sjanser begge veier og kun en god Odin holder oss i kampen, pluss at avslutningene våre ikke står i stil.
Mot slutten av kampen er det mange sjanser kampen kan avgjøres på men Sander får den i tverra som nærmest og vi rett utenfor.

Denne kampen hadde vi vunnet greit hadde vi vært i nærheten av å spille som vi normalt gjør. Vi har store og mange nok sjanser til å vinne også selv på en begredelig dag, men vi er samtidig heldig som får med oss 1 poeng da Sander har enda flere sjanser i 2.omgang en oss og fint kunne satt en av sine.
2 misfornøyde lag med 1 poeng. Vaaler fordi vi ikke er i nærheten av det vi kan, og Sander for å ikke få utteling på slutten der.
En fredfull kamp, men Markus drar på seg 2 gule der det siste 10 minutt før slutt er veldig unødvendig og får se dusjen før de andre. Marius måtte ut med det som kan ligne på en lyskestrekk så vi krysser fingrene for at det ikke er det og at han er klar igjen raskt.

Vaaler bestemann var Odin.

Odin

Marius
Morten
Lars

Dani
Syver (c)
Sebbe

Berget

En syk Urdahl inn for Marius siste 15.