Jr.lag: Stor seier borte mot Trysil

Det ble en fin borteseier mot Trysil og scoring av debutant Marius Berg!Vi dro uten Syver og Markus som leser til eksamen tirsdag i tillegg til Urdahl og Nikko som også var borte.
Kampen starter med skyhøyt Vaaler press i medvindene på Trysil bana og vi stresset dem fælt i oppspillsfasen. Vinner mye dueller men det er krevende å spille god fotball på en svært sleip og løs bane i første omgang da det fortsatt regner.

Det blir mye dueller som vi vinner og mye feilpasninger fra begge lag i starten til man blir vant til underlaget og kommer skikkelig i gang.

SÅ ETTER 25 MINUTTER kommer det GT lenge har ventet på! Målet for når jeg kan gi meg som trener. I hele år har målet vært å få det offensive backspillet til å fungere slik jeg ønsker og krone det med innlegg fra en back som motsatt back ekspederer i mål! Det ble nevnt før kampen og jeg sa «det blir nok du som sørger for at jeg legger opp Lars» og det gikk troll i ord!
Jonas kommer fint med i angrep fra sin venstre back, kikker opp og legger et  strøkent innlegg på bakre stolpe der høyreback Lars demper kula med tidenes silketouch med høyrefoten før han elegant banker ballen i mål med venstre fot!!! Snakk om kontraster fra den «lille» sjansen du brente på Briskeby tidligere i år 🙂

Det går ikke mer en 1,5 minutt før ballen nok en gang sitter i kassa. Corner fra Bakkane innoversvingt som via keeper går rett i mål! 0-2.

Nå løsner det mer for oss selv om det fortsatt lugger i pasningsspillet. 35 minutter og frispark fra 35 meter midt foran mål. Bakkene stiller opp troppene foran kassa og sender et glimrende skudd som treffer tverra og ned i bakken (her mener flere av oss at ballen var inne, men Trysils trener avgjorde denne «diskusjonen» etter kampen og målet krediteres Dani som i duell med Sander på streken header returen inn og 0-3.

2.omgang og målet for omgangen er å IKKE slippe inn mål, og trene på å lede kamper helt inn med hovedfokus defensivt før offensivt som lag.
Spillet i seg selv sitter mye bedre i 2.omgang, spesielt siste 40 minuttene. De første 5 er litt bingo og vi får kun 1 gult kort til Marius etter en takling, samt 1 gult kort til Sander som merkelig blir blåst av for frispark, men som triller ballen 3 meter bakover fra der ballen ligger og blir belønnet med gult for den hendelsen. Litt unødvendig, dog etter regelboka helt innenfor å gi det.

Så etter 8 minutter av 2.omgang smeller det igjen. Denne gang er det nok en svært god corner fra Bakkane som går på bakre stolpe der SO dukker opp med venstre foten og styrer ballen i kassa til 0-4!
Bytter nå ut SO og Berget som har G16 kamp i morgen og setter inn Eirik og debutant Marius Berg. Marius spiller på G16 som første år og har vist gode takter der. Sønn av legendariske Benny Berg som har lagt ned mange, mange gode år som spiller og kaptein for A-laget.
Han viser fort at han er sønn til far sin og går rett inn som indreløper på midten og vinner dueller og spiller sikkert, trygt og godt.

I perioden som går nå på 20 minutter har vi to susere i stolpen. En fra Sebbe og en fra Bakkane etter gode prestasjoner begge to.
Sander blir spilt gjennom og i kamp om ballen med keeper satser Sander ALT og treffer keeper i sklitaklingen og blir belønnet for sitt 2.gule og dermed utvist. Ikke mye å argumentere på den, og vi er redusert til 10 mann.

35 minutter går det og på en sjelden visitt får Trysil corner. Etter mye klabb og babb i 5 meteren scorer til slutt Trysil og redusering 1-4.

Men Vaaler maler på videre og viser solid spill denne omgangen. Muligens noe stor risiko i måten vi spiller oss ut på, men vi lykkes og det går svært godt på en lurvete bane. Pasningene sitter nå.
En pasning i bakrommet løpes opp av en Trysil forsvarer som stopper ballen, keeper plukker den opp og dommeren viser indirekte frispark mot dødlinja på 5 meteren. Dani triller til Bakkane. Bakkane løfter ballen på bakre stolpe og sannelig dukker debutant Marius Berg opp på bakre, klyver til værs og skaller inn sitt første mål for G19 i sin første kamp!! Slike mål har jeg sett #5 i Vaaler a lags drakta gjort mang en gang – helt identisk og herlig å se på! Regner med både far sjøl og mor som hadde tatt turen til Trysil for å se ungfolen debutere på juniorlaget ble stolte av den nye #5 Berg!! 1-5 etter 40 min.

Det blir endelig uttelling for Sebbe også etter Eirik som nå har gått ned på back plass går i en SAFTIG takling og vinner ballen, spiller Sebbe gjennom som hamrer ballen inn og setter sluttresultat 1-6 i det siste spilleminuttet.

Odin

Lars R – Marius H – Morten – Jonas
Berget – Bakkane – SO
Sander – Dani – Sebbe

Kort oppsummert;
Bakkane noterer seg for 1 mål og 3 målgivende
Berg scorer i sin debut
Eirik får sin første assist for året og Jonas+Lars sørger for at undertegnede legger fløyta på hylla og takker for seg etter back til back scoringen!

Takk for nå!
Goodbye! Thanks for now!