Jr.lag: Ny sterk seier borte mot Ham-Kam

Etter en natt til første mai på mange gjorde vi en sterk bortekampRussetid har russen lov til å jenke noe på det ellers strikte og naturlige kravet om alkohol dagene før kamp så noen litt mer slitne gutter var det i dag.
Men helt om natta – helt om dagen!

Første omgang er jevnspilt og vi er litt under pari. Jevn mellom begge 16 meterne og noen merkelige offise avblåsninger begge veier. Vi har en ball i nettet, men offside dømmes som trolig ikke var i nærheten av offside og Ham-Kam har en på vei gjennom alene med keeper som også dømmes offside og trolig ikke er det.
Omgangen går og det står 0-0 i protokollen.

Etter en god pauseprat er gutta enige om at vi skal heve oss på normal nivå for dette laget skal slås på Briskeby!

2.omgangen er ikke eldre en 5 min før vi får innkast høyt i banen. Urdahl kaster, enten via Sander eller direkte til Dani og Dani vender og skjærer inn på mål, skyter et godt skudd med venstre beinet og ballen curler i lengste og vakkert 0-1!

Vi er vesentlig bedre i 2.omgang og spillet sitter tidvis som vanlig bra, men det er god motstander også som holder følge med oss.
Etter 30 minutter får vi frispark fra 35-40 meter. Vi stiller opp i kjent stil foran 16 meteren, Marius H tar frisparket på mål, mange foran og ingen treffer ballen. Keeper fintes ut av dette og ballen går rett i mål til 0-2!

Markus spilles gjennom fra midten og går mot mål, spiller Sebbe som er på løp og enda bedre plassert. Han skjærer på mål skrått hold og legger ballen i kassa til 0-3 etter 35 min.

Kampen ebber ut med en GIGA sjanse som Lars R ikke treffer godt med venstre beinet for der skulle det nok ha vært 0-4 Lars 🙂 Neste gang sitter den.

En sterk borteseier og vi står øverst på tabellen etter 2 runder med 2 seiere og 5 plussmål!

Odin

Jonas – Morten – Syver (c) – Nikko
Berget – Bakkane – Dani
Markus – Sander – Sebbe

Urdahl inn for Nikko tidlig da Nikko sliter med lysken.
Marius H inn for Morten, Eirik inn for Sebbe, Sebbe inn igjen for Jonas, Lars inn for Markus