Jr: Furnes – Vaaler

Furnes borte, for en kamp!Furnes har vist dem er et godt lag, det har vi også og det var spådd en jevn kamp.
Denne kampen skal vise seg at på den utsøkte kunstgressbana på Furnes i flomlys ville Vaaler vise registeret vi har inne nå og det gjør vi til gangs! For en maktdemonstrasjon fra start til mål mot et godt lag i grønt!

0-1 allerede etter 3 minutter da Markus scorer etter fint gjennomspill av Dani!
0-2 etter 7 min etter frispark fra Bakkane som Syver vakkert setter i mål via hodet!
0-3 Sander alene med keeper etter langt utspill fra Odin, 23 minutter spilt.
Furnes blir fullstendig rundspilt av det særdeles fungerende Vaaler lag. Vi triller bak, inn i midten, ut til back, gjennom til kan osv osv osv. Alt er solid bakover, og solid fremover med gode ferdigheter og formasjonsmessig perfekt.
32 min og Furnes har frispark som går i tverra. Første sjanse til hjemmelaget.

Syver avanserer i Ståle Solbakken kopi ,sender avgårde en markkryper fra 20 meter som går inn helt ved stanga og 0-4 etter 43 min.
0-5 kommer i det 44.min da Dani sliter seg gjennom på sterkt vis og alene med keeper setter han kaldt inn omgangens siste mål.

Pausepraten går på å nå holde 2.omgang på samme nivå som 1.omgang. Det er ingenting å utsette på laget, alt fungerer optimalt og backspiller er en fryd å se, samt ballbehandlingen fra ALLE 11!!

48 min og sebbe spiller Dani gjennom som setter inn 0-6!
63 min og 0-7 etter corner som keeper redder først, før Chriss setter inn returen!
76 minutter og Dani får sitt andre hattrick denne uken (1 mot Lunderseter i sist A kamp onsdag) da han drar av alt og alle og 0-8!

Dessverre sprekker nullen i kampens nest siste minutt på frispark fra Furnes som toucher via en i muren og får en lei dupp så slutt resultatet ender sterke 1-8 til Vaaler borte mot Furnes!

Med denne kampen viser vi at spillet i år fungerer svært godt da alle er tilsteder. Mål effektiviteten løftes mange hakk og vi produserer mye sjanser hver eneste kamp. Med normal uttelling som i dag, er vi faktisk så gode som målprotokollen tilsier både på A og Jr laget. Furnes er langt fra en dårlig motstander, men vi gjør det til vår kamp. Vi bestemmer, vi styrer, vi kontrollerer.

Sterkt gutta! Sterkt!

Odin

Nikko (Eirik fra 77 min)
Chriss (c)