Grinder – Vinger

Sist møte endte i 4-2 i vårt favør i en tett kamp.

GT gir oss instrukser og vi er alle klare over hvordan vi skal spille.

Vi åpner litt friskt og kommer til noen sjanser fra frispark og enkelt prestasjoner men som vi alltids har slitt med er det å få den jæv… ballen inn i nettet.

Etter kampen har fått satt seg litt tar Grinder over kampen syntes jeg og har egentlig, en sterk midtbane som får litt enkel kamp på sitt vis. Det er av den enkle grunn at vi gir de ballen gratis alt for mye. Værsegod!

Grinder kommer faktisk til en god del sjanser men siste skanse Myrer har gudskjelov en veldig veldig god dag på jobben. Takk.

i det 38 minutt gir vi en gave med flott rød sløyfe på. Vi skal kontre, slår en feil pasning uten at vi har noe press på midtbanen. Grinder stormer av garde mens vi står på hæla stormende fremover og får 1-0.

jeg var under oppvarming i pausen og fikk ikke med meg hva som ble sagt, men regner med det ikke var rosenrødt.

Kampen vipper lenge, vi går tilbake til gamle synder og begynner å sutre over hele bana og benken. Ikke bra.

Kai Roger kommer utpå da det er igjen ca 20 min og gir kampen et nytt liv. Morro å se en gammel ringrev med kjølig hode men dog en utrent kropp kan gi litt liv i kampen. Grinder prøver å spikre igjen, mens vi vil angripe!

Etter masse klabb og babb i feltet får Syversrud til slutt tuppa inn en redusering 1-1.

Vi presser på alt det er verdt, men er svake siste delen av banen dessverre. Det er ikke kritikk av spissene, men lagets måte å jobbe seg fremover. Det går på kvalitet av pasninger av bakre firer, midtbanen og løpene til spissene. Derfor er det en kombinasjon.

Okei en kort oppsummering her: Vi er skuffet. Anses som et tap. Vi sutrer fordi Grinder haler ut tid og spiller tøft. Men det vil jeg si er oppskrift messig og rutinert av en spinkel Grinder tropp. Det blir store distanser i laget og kvaliteten på det vi gjør er under pari. Kampleder kunne kanskje åpnet kort kontoen mer en en gang på hele kampen iform av taklinger og uthalingen. Men ofte er ikke dommeren bedre en divisjonen han dømmer spør du meg. Nå må vi gå oss selv, opp i ringene og krysse fingrene. skal møte serieleder vinger og hof 2 ganger til så større under har skjedd.

Magnus Aasen

Litt sein, men vil helst glemme kampen

Arild – Lars E – Syver – Jonas

Sindre – Bakkane – Burud (c)