Status pr mars

Lite oppdateringer så en sammenstilling herTreningskamp mot JessKam på Børstad.
Endel borte på vinterferie men vi tok turen til Hamar for å møte JessKam. Et lag med mye rutine og endel ferdigheter.
Vi prøver ut 3 bak for å se om vi med årets mannskap behersker å spille med 3 bak. Første omgang eier vi og spesielt de 3 bak var veldig gode 1.omgang. Kai Roger, Ronny og Espen.

Vi får straffe etter få minutter da Dani er på fint raid på venstre siden, skjærer inn og blir klippet ned. Sindre skal ta straffen og misser…Dani skader halebeinet her og må seinere gå ut.
Ny straffe som Nordli tar og den sitter og vi leder 1-0 til pause, fult fortjent etter en god omgang.
Kampen burde vært punktert i 1.omgang men vi bommer på straffe og misser alene med keeper osv.

2.omgang er dårligere, vi blir tamme på midten og taper mye dueller. En grusomt tabbe gir dem 1-1 og blod på tann. Kampens resultat 1-1 hadde til slutt gitt et greit bilde av kampen, men siste 8minuttene får vi 2 i sekken og taper kampen 3-1.
Martinsen
Espen – Ronny – Kai R
Dani – Sindre – Nordlie – Erik – Christopher
KE – Markus

Bernt, Sebbe og Henning kommer inn.

galterud cup:

Vi møtte Kurland i første kamp. fryktelig mange på skadeliste før denne helga.
Etter veldig mye gode treninger har vi slitt med overgangen til stor bane og sliter fortsatt litt der. Må få større flater å spille på for å få formasjoner til å sitte, men denne kampen var helsvart dårlig rent innsatsmessig og kvalitetsmessig.
Jeg syns ikke Kurland var gode i det hele tatt, men vi tapte 4-0 så det sier vel desverre endel om oss denne dagen også. Ikke verdt å nevne stort fra denne kampen.
Vi snakket mye sammen etter denne kampen for å faktisk ikke stille med slik innsats mer og vi hadde ny kamp dagen etter.
Kongsvinger fotball er nystartet av året og har ikke mange «5-div spillere»i  troppen.
Vi taper denne kampen 4-1, men vi var et lag med innsats og formasjon denne kampen noe som var gledelig å se og noe vi trengte i gruppa. At dem var bedre en oss er greit da vi fremstår mye bedre en før.
det skal sies at 2 av målene var veldig enkle men alt i alt var dem bedre. KE spilte en stor kamp som defensiv midtbane, men skår i gleden drar han på seg en skade som fortsatt holder han borte fra trening..

Siste kamp i Galterud Cup var mot Hof som hadde tapt mot Kurland og Kongsvinger med tilsvarende siffer. Her skulle vi ha revansje.
Vi stiller nok en gang meget ungt lag – som gleder hjerte 🙂

Martinsen
Lars E – Espen – Sindre – Christopher
Dani – Nordlie – Erik – Chriss T
Sander – Markus

En jevn og god kamp, som ender målløs til pause. Vi fungerer greit sammen, selv med ekstremt mange borte fra de litt mer rutinerte, detvar  i grunn et G16 lag med 4 til 🙂 Men alder har ingen betydning, noe scoringene også viser.
Vi tar ledelsen 1-0 ved 99 gutt Sander som drar seg ned til linja, legger inn foran mål og der dukker 99 gutt Markus opp og header stang inn.
Hof får sin utligning kort tid etter og tar også ledelsen 2-1. det føltes litt tungt der, men vi kommer tilbake.
Denne gangen er det Markus som spiller Sander gjennom og Sander klinker ballen i mål og 2-2.
RETT FØR slutt gjør Sebastian (98 gutt) som bare Sebbe kan gjøre da han vil, drar seg gjennom på kanten, skjærer innover og klinker ballen i mål til seier 3-2.
Den smakte godt og var fortjent.

Nå trener vi videre og får tilbake Ronny, Kai R, KE, Chriss T og alle andre skader så vi kan kjøre noen treningskamper med fullt lag før serien starter opp 🙂