Ny seier til Jr.laget

Det ble 3 nye poeng og vår 3.strake seier av 3 mot Grue G19Dette ble ingen stor fotballkamp å innvie nedrebana i Våler. Kampen var preget av dårlig pasningspill fra begge lag.
Tar med oss det positive med at formasjonsmessig er det mye bra, bevegelsene sitter godt og vi vinner greit på en dårlig dag.
Kampen er 10 minutter gammel da vår allerede 5.corner for dagen gir uttelling. Sebbe slår innoversvingt, keeper får hendene på den på streken. Ballen faller ned i beina på Sander som setter den enkelt i mål til 1-0.

40 minutter ut i omgangen kommer 2-0, også dette på en corner. SO slår nok en god innoversvingt corner som går rett i mål via stussen på en Grue kar på 1.stolpen.

Vi noterer 2 store sjanser imot i første omgang men Odin redder begge to mesterlig og holder nullen.

Prøver å stramme opp pasningsspillet i 2.omgang uten at det syns nevneverdig.
Grue får en mann ut med rødt kort uten at det påvirker kampen i særlig grad. Vi har grei kontroll på omgangen uten å slippe til noe særlig av sjanser imot, men banespillet er ikke vakkert i dag fra noen av lagene.
Siste 15 minuttene brenner vi 3 gedigne sjanser som burde vært omsatt i mål, men vi får vår 3.scoring og det er Markus som spiller Sebbe fri på 16 meter. Sebbe skjærer inn og legger den elegant i lengste hjørnet uten at keeper har særlig mulighet å redde den.

En kontring imot siste spilleminutt gjør at Grue får pyntet på resultatet etter å blitt spilt gjennom i bakrom da vi sto høyt. Alene med Odin setter han den ved første stolpen skrått mot mål.

Tar med oss at vi vinner på en dårlig dag og mange sleit med sykdom. Syver sto over med kink i ryggen, Morten klamret seg gjennom 40 minutter med sjukdom og Dani/Jonas sleit begge med småsjukdom dem også i tillegg til Nikko som er ute enda noen uker med lyskestrekk.

Odin

Jonas
Morten
Marius
Urdahl

Dani (c)
Bakkane
Sebbe

Berget
Markus
Sander

Eirik, Lars og SO kom alle inn og spilte gjennom kampen.
Lars inn som høyre back for Urdahl, SO inn for Sebbe og byttet om Sander/Sebbe samt Eirik inn for Dani.
Alle gjorde sakene sine godt.